Inloggen /
Registreren

Winkelmandje

Offerte
aanvragen
Home | Klanteninformatie | Privacy policy

Privacy policy

Drukbedrijf.nl B.V. neemt de privacy van haar klanten zeer serieus. Om je duidelijk te maken dat wij hier ook secuur mee omgaan, hebben wij een privacyverklaring opgesteld. Hieronder kun je lezen waar wij rekening mee houden als het gaat om klantgerelateerde informatie die via onze website binnenkomt en hoe we deze verwerken.

Vragen over privacy? Via onderstaande gegevens kun je snel met ons in contact komen.

Onze medewerkers zijn op de hoogte van deze privacyverklaring en kunnen je altijd doorschakelen naar de eindverantwoordelijke.

Drukbedrijf.nl (of gewoon Drukbedrijf)  
Vragen via mail: info@drukbedrijf.nl
Vragen via de telefoon: 020 348 48 72
Vragen via briefpapier en
bedrukte envelop:
Joan Muyskenweg 114
  1114 AN Amsterdam, Nederland


Waarom verzamelen we jouw gegevens?

Wij zouden niet optimaal kunnen functioneren als we jouw gegevens niet zouden hebben. Om die simpele reden hebben we ze nou eenmaal nodig. Sommige gegevens verzamelen we om jouw bestelling te kunnen verwerken, andere gegevens om je beter van dienst te zijn. Hieronder vind je een overzicht van de verschillende doeleinden waarom we je gegevens verzamelen. Soms automatisch en soms door jou zelf aangeleverd.

  • Je hebt een bestelling geplaatst.
    Als je iets bij ons bestelt, moeten we bepaalde gegevens van je hebben om de bestelling correct af te handelen. Deze gegevens worden gedeeld met medewerkers die je bestelling verwerken maar ook aan andere partijen, zoals bezorgdiensten. Als we jouw gegevens delen met een derde partij dan verwachten we dat zij net zo netjes met jouw gegevens omgaan als wij dat zouden doen. Zij mogen jouw gegevens niet gebruiken voor doeleinden anders dan in ons beleid is bepaald.

  • Klantenaccount.
    In je account bewaren we je standaardgegevens zoals je adres, telefoonnummer en e-mailadres. Dan hoef je die niet elke keer opnieuw in te voeren bij een nieuwe bestelling. Ook vind je hier je eerdere bestellingen, facturen en offertes zodat je die makkelijk kan inzien. Als je meerdere afleveradressen gebruikt dan staan die ook in je account.

  • Klantenservice.
    Om je snel te kunnen helpen bij eventuele vragen, kan het voorkomen dat we aantekeningen hebben bewaard. Deze zijn afkomstig uit eerdere (telefoon)gesprekken of chats of afspraken die we samen gemaakt hebben.

  • Nieuwsbrieven.
    Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van onze aanbiedingen en belangrijk nieuws. Als je geen nieuwsbrief wilt ontvangen dan kun je je simpelweg weer afmelden. Er staat altijd een uitschrijflink in de nieuwsbrief maar je kunt ook onze klantenservice informeren.

  • Klantenbeoordelingen.
    Door het achterlaten van een review/beoordeling help je ons onze service en producten te verbeteren. We sturen je eenmalig een mail en daarna niet meer. Je bent natuurlijk niet verplicht om een review achter te laten en je bepaalt zelf of je daarbij je naam of plaatsnaam wilt vermelden.

  • Gegevens die we automatisch verzamelen.
    Als je bij ons op de website bent geweest, verzamelen we automatisch een aantal gegevens van je. Zo onthouden we welke pagina’s je hebt bezocht, wanneer je dat hebt gedaan en hoe lang je dat hebt gedaan. We gebruiken deze informatie om onze website te verbeteren maar ook om jou beter van dienst te zijn door bijvoorbeeld nuttige advertenties aan je te laten zien. Dit gebeurt op basis van cookies.

  • Fraude.
    Niemand zit op fraudeurs te wachten. Het kan daarom voorkomen dat we klantgegevens gebruiken voor fraudeonderzoek en –preventie. Indien nodig dragen we de gegevens over aan de overheid.

  • Betalen op rekening.

    Onze vaste klanten mogen meestal op rekening betalen. Dit gebeurt in goed vertrouwen. Als je bent vergeten de factuur te betalen dan kunnen we je hierover bellen. Het kan gebeuren dat iemand anders dit voor ons doet. Als wij je iets te vaak hebben moeten herinneren, dan vragen we een incassobureau dit voor ons te doen. We geven dan je gegevens aan hen door.

Als je een bestelling bij ons hebt geplaatst, dien je akkoord te gaan met onze voorwaarden. Deze kun je van tevoren (nét als deze privacystatement) rustig doorlezen. Ga je niet akkoord? Dan kunnen we helaas geen drukwerk voor je leveren. Door wél akkoord te gaan, ga je met ons een directe overeenkomst aan; jij plaatst een bestelling, wij leveren die netjes bij je af. Als rechtsgrond vragen we dus je toestemming voor de uitvoering van een overeenkomst.

Wat verzamelen we dan precies?

We proberen een zo compleet mogelijk beeld van je te krijgen. Uiteraard verzamelen we niet meer dan nodig is voor bovenstaande doeleinden. Zo willen we weten wat je naam is, naar welk e-mailadres we informatie over je bestellingen kunnen sturen en je adres voor het leveren van een bestelling. Als je een keer een ander adres gebruikt of vaker wilt gebruiken dan slaan we dat op in je account. Dan hoef je dat niet elke keer in te vullen of aan ons door te geven. Als je zakelijk bestelt, dan kun je ook je BTW-nummer achterlaten zodat we die op de factuur kunnen vermelden. Je telefoonnummer is niet verplicht maar wel handig om je snel op de hoogte te stellen als er onverhoopt meer informatie van je nodig is voor een bestelling.

Als je vaker bestellingen plaatst dan houden we die voor je bij. Die kun je zelf ook inzien in je account. Handig voor als je niet meer weet wat je ook alweer besteld hebt.

Je aangeleverde bestanden worden verzameld in je persoonlijke folder. Als je dat niet wilt, laat het ons dan weten. Dan verwijderen we die nadat het product is geleverd.

Al je gegevens blijven permanent in ons systeem staan. Uiteraard kan je ons verzoeken dit te verwijderen. Hiertoe zijn wij dan verplicht. Hierover later meer.

Wie krijgen jouw gegevens te zien?

Jouw gegevens worden hoofdzakelijk voor bovenstaande doeleinden gebruikt. Om die doelen te realiseren, is het noodzakelijk dat we je gegevens moeten delen met werknemers binnen onze organisatie en derde partijen die ons helpen een doel te verwezenlijken. Denk hierbij aan onze leveranciers, pakketdiensten en financiële bedrijven die jouw betaling(en) verwerken. Wij verplichten iedereen om vertrouwelijk met jouw gegevens om te gaan.

In uitzonderlijke gevallen verstrekken we je adresgegevens aan partijen buiten de EU. Hier word je eerst van op de hoogte gebracht. Dit doen we dan ten behoeve van het afleveren van goederen die buiten de EU geproduceerd worden.

Wat mag je dan wel niet met mijn gegevens doen?

Omdat jij jouw gegevens bij ons achterlaat, krijg je ook gelijk een aantal rechten. Je mag ons hier altijd op aanspreken. Je moet je eigen gegevens kunnen inzien, wijzigen, verkrijgen en we moeten je kunnen vergeten. Ook mag je een bezwaar voor het verwerken van je gegevens indienen. Bestellen wordt dan wel lastig. Om gebruik te maken van je rechten kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Heb je een klacht over de manier waarop wij met je gegevens omgaan? Dan kun je hiervoor terecht bij de privacytoezichthouder.

Zijn mijn gegevens veilig?

Jouw gegevens worden veilig opgeslagen in onze database. Deze is alleen toegankelijk voor onszelf via een beveiligde toegang. Iemand die daar niks te zoeken heeft, kan hier simpelweg niet bij. Zelfs als de slimste hacker illegaal toegang verkrijgt, kunnen de gegevens niet worden gedownload. Hier hebben wij wat slims op bedacht.

Mocht het toch voorkomen dat er een datalek ontstaat, dan kunnen we precies terugzien wat er is gelekt. Mochten jouw gegevens in handen zijn gevallen van derden zonder dat wij (en indirect jij) daar toestemming voor hebben verleend, dan laten we dat direct aan je weten.

Wat gebeurt er met de gegevens van mijn klanten?

Het kan gebeuren dat je bij ons een bestelling plaatst die is bestemd voor één (of meerdere) van je klanten. Hiervoor dien je dan hun gegevens ook bij ons aan te leveren zodat wij de bestelling netjes kunnen verwerken. Om er zeker van te zijn dat wij niet alleen jouw persoonsgegevens maar ook die van jouw klanten goed behandelen, hebben we een Verwerkersovereenkomst opgesteld. Deze kun je opvragen bij onze klantenservice. In deze overeenkomst spreken we samen af wat wij met de gegevens van jouw klanten mogen doen.