Drukbedrijf is Business Supporter van het WWF

Gezamenlijk doneren en beschermen we 1 biljoen bomen!

Joris
Geplaatst door: Joris
Datum: vrijdag 14-05-2021

Elke dag helpen we ondernemers zichtbaar te zijn. Met posters, verpakkingen, bekers of kleding. Maar zichtbaarheid betekent voor ons meer dan alleen een logo op drukwerk. Het betekent ook zichtbaar maken waar je als bedrijf voor staat. Daarom zijn wij business supporter van het Wereld Natuurfonds.

Bij Drukbedrijf geloven we dat drukwerk en duurzaamheid samen kunnen gaan. Niet alleen door gerecycled papier of milieuvriendelijke inkten, maar ook door partnerschappen aan te gaan met organisaties die echt impact maken. Het Wereld Natuurfonds is zo’n organisatie.

1 biljoen bomen

Het WWF zet alles op alles voor herstel, behoud en bescherming van bossen. Deze alles op alles mentaliteit, daar kunnen we ons bij Drukbedrijf. wel in vinden! In 2030 wil het WWF ervoor zorgen dat:

  • 50% van alle bossen wereldwijd beschermd of goed beheerd wordt;
  • Ontbossing gestopt is;
  • 350 miljoen hectare bos hersteld is.

Bedrijven kunnen het verschil maken

Voor veel bedrijven is duurzaamheid een logische stap (geworden). Klanten vragen er om, wetgeving stimuleert het en ondernemers voelen de urgentie zelf ook. Toch blijft het lastig om te bepalen wat je als bedrijf kunt doen. Een business supporterschap bij WWF is een concrete manier om bij te dragen aan natuurbescherming, zonder dat je zelf alles opnieuw hoeft uit te vinden.

Wij steunen het Wereld Natuurfonds omdat zij wereldwijd werken aan het beschermen van bossen, oceanen en dieren. Omdat zij zich inzetten voor biodiversiteit. En omdat zij laten zien dat samenwerking loont.

Wil je precies weten wat dit inhoudt? Lees meer over onze samenwerking als business supporter met het WWF.

Wat we zelf doen in onze productie

Ons supporterschap past bij een breder beleid. We investeren in duurzamer drukwerk, zoals FSC-gecertificeerde materialen, plantaardige inkten en efficiëntere productieroutes. Producten waar klanten met een gerust hart voor kunnen kiezen. Enkele voorbeelden:

Verantwoordelijkheid nemen is geen trend

De wereld verandert. En als bedrijf heb je invloed. De keuzes die je maakt in materialen, leveranciers en samenwerkingen zeggen iets over wie je bent. Voor ons is het supporterschap van het Wereld Natuurfonds dan ook geen marketingtool, maar een logische stap in hoe we willen ondernemen.