Voordat je aan de slag gaat met jouw flyers bestellen is het handig om het doel te bepalen. Zo is een flyer gericht op sales heel anders dan een flyer gericht op Top of Mind zijn bij jouw doelgroep. Nadat je dit bepaald hebt kun je in vier stappen jouw gekozen flyers bestellen.
Tip: Lees eerst de flyer ontwerp tips van Drukbedrijf.nl.
Bepaal aan de hand van het doel van de flyer je gewenste grootte. Je kunt kiezen uit alle formaten flyers die je wilt bestellen. En staat je formaat er niet bij? Dan kun je hier een offerte aanvragen. De meeste flyers worden besteld op het formaat A6 en A5. Wil je iets speciaals? Stel hier dan je formaat ook op af.
Flyers drukken we altijd in full color. Ga je flyers bestellen, houdt er dan rekening mee dat de aangeleverde kleuren de juiste kleursoort zijn. Kies ervoor om de flyer op te maken in CYMK (niet RGB). Mocht je deze aanleveren in RGB dan kan het zijn dat er een kleurafwijking ontstaat. Kijk hiervoor bij aanleverspecificaties van flyers.
Je kunt er voor kiezen om je flyers te bestellen met slechts bedrukking aan één zijde (4/0). Als je een grote oplage flyers bestelt, dan drukken we gratis beide zijdes (4/4). In kleine oplages is het goedkoper om slechts één zijde te bedrukken.
Onder de standaard soorten vallen de MC materiaalsoorten. Daarbij zijn de glanzende versies het goedkoopst. De overige versies geven je flyer meteen een luxere uitstraling. Zwaardere materiaalsoorten worden dan ook vaak als luxe informatieflyer besteld. Wil je nog meer informatie over materiaalsoort voor het bestellen van je flyers? Kijk dan links op de pagina bij materiaalsoorten voor flyers.
Je kunt je flyers bestellen met verschillende afwerkingen. Dit is niet altijd nodig. Een extra afwerking van je flyer geeft de flyer een mooiere en luxere uitstraling. Bestel je flyers bijvoorbeeld met een glans- of matlaminaat voor extra stevigheid. Uv-lak geeft je flyer een extra mooi glans. Voor meer informatie over de afwerkingen van de flyers kijk je bij afwerkingen van flyers.
Wanneer je bij alle stappen een selectie hebt gemaakt, dan krijg je de prijslijst te zien.
Je kunt nu je flyers bestellen door te klikken op de prijs die correspondeert met het aantal en de levertijd. Laat vervolgens je gegevens en je te drukken bestand(en) achter.
We gaan direct met je bestelling aan de slag. We controleren je aangeleverde bestand gratis op een aantal punten. Als je bestand in orde is, gaat die naar de productie. Zo niet, dan nemen we uiteraard contact met je op.
Bestel nu onze aanbieding voor 1000 A5 flyers!
Zoek je een ander product? Klik dan hier om terug te gaan naar home.
Flyers kun je bestellen in alle soorten en maten. Je kunt de flyers dusdanig samenstellen zodat ze perfect aansluiten bij het promotiedoeleinde dat je voor ogen hebt.
Wil je flyers drukken dan lees je hier welke specificaties gebruikt worden voor welke soort flyer.
Deze flyersoort wordt voornamelijk gebruikt voor het promoten van aanstaande activiteiten.
De flyers moet handzaam in het gebruik zijn waardoor vaak een A6 of A5 formaat wordt besteld. Omdat deze soort flyer in hoge oplages wordt besteld, moeten de kosten laag blijven.
Daarom wordt deze flyer vaak gedrukt op 135 grams glanzend MC. Dit heeft als bijkomend voordeel dat de flyers minder verpakking nodig hebben dan een zwaardere papiersoort.
Het MC papier is glad in de afwerking en geeft de flyer dus een strakke uitstraling.
Dit type flyer wordt gebruikt om klanten of prospects een (eenmalige) aanbieding te doen.
De aanbieding wordt uiteraard uitgelegd op de flyer en men kan hier gebruik van maken door bijvoorbeeld een code te gebruiken. De code op de flyer kan een algemene code zijn maar nog beter is het om hiervoor een unieke code te gebruiken. De unieke code kan worden aangebracht op de flyers.
Voor vouchers wordt vaak een luxere afwerking gebruikt zodat de klanten direct het idee krijgen dat ze een waardebon in handen hebben. Gebruik daarom een papiersoort met een minimaal gramsgewicht van 250 grams. Daarnaast kan je de flyer afwerken met een UV-lak voor extra glans of bijvoorbeeld een spot-uv lak waarmee je één beeldelement extra uitligt.
Wil je een voucher met een unieke code laten drukken, neem dan contact met ons op voor alle mogelijkheden.
Wil je klanten voorzien van informatie over je bedrijf, dan kan je hiervoor een luxe samenstelling van je flyer kiezen. Daarbij laat je zien dat je de klanten waardeert en vergroot je de kans dat het goed gelezen wordt.
Dit soort flyers worden vaak gebruikt voor informatie mailings. Naast een bijgesloten brief vind je een informatie flyer. Deze is dan op mooi dik papier gedrukt en eventueel voorzien van een speciale afwerking.
De volgende afwerkingen kan je wel bij ons bestellen maar zijn online niet weergegeven:
Kijk voor meer informatie over bovenstaande speciale flyers bij de afwerkingen van flyers.
Flyers kan je ook gebruiken als een inschrijfformulier. Wil je dit type flyer bestellen, dan moet je kiezen voor een HVO / offset wit papiersoort. MC papiersoorten zijn niet geschikt voor dit soort flyers omdat de inkt van een pen niet goed wordt opgenomen. Daardoor heb je een hoge kans op vlekken en vegen waardoor de informatie niet meer leesbaar is.
Het HVO papiersoort heeft een open structuur waardoor de inkt goed wordt geabsorbeerd in de flyer.
De opgegeven gegevens blijven daarmee goed leesbaar.
Wanneer je inschrijfformulieren bestelt, doe dit dan op minimaal een A5 formaat. Op dit formaat flyer heb je nog voldoende ruimte om invullijsten te maken. Het is niet handig om deze vakjes heel klein op te maken.
Als je niet goed weet welke specificaties je moet selecteren bij het samenstellen van je flyers, dan kun je gerust contact met ons opnemen. Wij helpen je graag bij je bestelling.
Bestel hier 5000 flyers met een dubbelzijdige UV-lak voor slechts € 110,00
Niet gevonden wat je zocht? Klik hier om terug te keren naar de homepage.
Voor je flyers kan je verschillende soorten papier bestellen. Elke papiersoort is geschikt voor een bepaald gebruik van je flyer.
Als je niet een specifiek doel voor het gebruik van je flyer hebt, dan kan je het beste de goedkoopste soort kiezen. Dat zijn de MC papiersoorten.
Naast de soorten zijn er ook nog verschillende gewichtsklasses voor elk papiersoort.
Hieronder lees je welke papiersoorten er beschiktbaar zijn voor je flyers en waarvoor ze het meeste gebruikt worden.
Hieronder vind je opgesomd welke papiersoorten we online aanbieden voor het bestellen van je flyers. Daarbij is aangegeven voor welke soort flyer het papiersoort het meeste gebruikt wordt. Kijk hiervoor ook bij soorten flyers.
Bovenstaande papiersoorten vormen de basis voor flyers. Mocht je liever een andere papiersoort bestellen voor je flyer neem dan contact met ons op.
Je kan ook onze Sample Box bestellen. Hierin staan de meest gebruike papiersoorten voor alle producten. Uiteraard kan je de meeste papiersoorten ook voor je flyers gebruiken.
Toch een ander product nodig? Klik dan hier om terug te keren naar de homepage.
Je kunt je flyers bestellen met een extra afwerking. Hierdoor geef je een luxere uitstraling aan je flyer mee. Als je ervoor kiest om je flyer niet met een extra afwerking te bestellen, worden deze natuurlijk nog steeds mooi.
Maar wil je iets extra's geven aan je flyer waardoor je ontwerp nog mooier uit de verf komt, dan kan je kiezen uit de volgende opties.
Deze afwerking is vergelijkbaar met een UV-lak. Het geeft je flyer een extra glans die te vergelijken is met een foto. Het dubbelzijdig glans laminaat wordt vernamelijk toegepast bij lage productie aantallen. Wanneer de aantallen omhoog gaan is de UV-lak een betere optie.
Deze afwerking geeft je flyers een mooie en zakelijke, matte uitstraling. Naast de luxere uitstraling geeft het je flyer ook extra stevigheid. Het laminaat is een dun plastic laagje waardoor de flyer moeilijk te scheuren is.
Bovendien zorgt het ervoor dat er minder snel lelijke hoekjes en vouwlijntjes in komen. Als extra eigenschap is het laminaat waterdicht. Daardoor leent deze afwerking zich goed voor een tafelkaart.
Een UV-lak afwerking geeft je flyer een strakke en gladde fotoglans. De kleuren in je ontwerp komen extra goed tot uiting. Met name voor hoge oplages flyers is dit een goed alternatief voor glans laminaat.
Deze afwerking geeft bepaalde elementen in je ontwerp een extra accent. Het geeft dezelfde glans als de normale UV-lak afwerking maar dan precies op de onderdelen in je ontwerp die jij wilt. Hierdoor worden die extra benadrukt.
Het wordt dan ook vaak toegepast op logo's of speciale producten zodat de aandacht van de lezer direct naar dat element wordt geleid.
Niet gevonden wat je zocht? Ga dan terug naar home.
Je drukwerk wordt altijd op grote vellen geproduceerd waarna het moet worden uitgesneden. Om te voorkomen dat er lelijke witte randjes overblijven na het snijden, moet je ontwerp worden aangeleverd met afloop en snijmarge.
Neem hiervoor minimaal 2 mm aan elke zijde. Wanneer je dus een A6 flyer bestelt, wordt het aanleverformaat van je flyer minimaal 109 x 152 mm. Na het snijden is de flyer op eindformaat 105 x 148 mm.
Om ervoor te zorgen dat alle belangrijke gegevens niet worden weggesneden, moet je deze niet te dicht bij de rand zetten. Wil je zeker zijn dat alles netjes op je flyers staat, hou dan rekening met een veiligheidsmarge van minimaal 4 mm. Wanneer je een A6 flyer besteld, moet je alle belangrijke elementen dus binnen 97 x 140 mm opmaken. Dan kan het niet worden weggesneden.
Het mooiste en scherpste resultaat in je flyer krijg je door gebruik te maken van vectorbestanden.
Dit zijn bestanden die je oneindig kan vegroten zonder dat ze kwaliteit verliezen omdat ze niet zijn opgebouwd uit pixels. Logo's en teksten leg je eenvoudig aan als vectoren in bijvoorbeeld Adobe Illustrator.
Als je gebruik wilt maken van afbeeldingen en foto's in je flyers dan hebben deze een minimale resolutie van 300 DPI nodig. Alle afbeeldingen moeten ook gekoppeld zijn aan het PDF bestand.
Dat doe je door het bestand op te slaan als een PDF X3-2002. Kijk uit met afbeeldingen die je van internet hebt gedownload. Deze zijn vaak van te slechte kwaliteit om mooi te kunnen drukken op je flyers.
Wanneer je begint met de opmaak van je flyers, zorg er dan voor dat je de kleurinstellingen op CMYK kleuren hebt staan. Dit zijn de kleuren waarmee gedrukt wordt. Deze zijn minder fel dan RGB kleuren. Wanneer je bestand in RGB wordt aangeleverd, wordt deze automatisch omgezet naar CMYK kleuren.
Daarmee kan er een verschil ontstaan in het aangeleverde bestand en het eindresultaat.
Als je bovenstaande regels goed naleeft, kan er weinig fout gaat bij het drukken van je flyers.
Als je zeker wilt zijn dat de flyers goed is aangeleverd, kies dan voor een uitgebreide bestandscontrole van je flyers. Dan controleren we alle bovenstaande punten. Als het ontwerp niet voldoet aan bovenstaande eisen dan krijg je daarvan een melding voordat we de flyers gaan produceren.
Een ander product nodig? Klik dan hier om terug te gaan naar Drukbedrijf.nl
Wil je flyers gaan ontwerpen en binnenkort bestellen? Dan kan je hier de werktekeningen en templates van de meest bestelde flyers downloaden.
Wanneer je de richtlijnen van de werktekeningen gebruikt, worden je flyers altijd goed aangeleverd om te worden afgedrukt.
Eindformaat: 148 x 105 mm
Aan te leveren formaat: 152 x 109 mm
Veiligheidsmarge: 4 mm van de rand (van het eindformaat)
Eindformaat: 210 x 148 mm
Aan te leveren formaat: 214 x 152 mm
Veiligheidsmarge: 4 mm van de rand (van het eindformaat)
Eindformaat: 297 x 210 mm
Aan te leveren formaat: 301 x 214 mm
Veiligheidsmarge: 4 mm van de rand (van het eindformaat)
Voor alle overige templates kijk je hier.
Toch geen werktekening nodig? Klik dan hier om terug te gaan naar de homepage
Je wilt beginnen met je flyer ontwerpen, maar wat maakt een flyer nou goed? Wat zijn enkele basis regels en wat zorgt ervoor dat jouw flyer effectief is, onder de door jouw gekozen doelgroep? Deze en andere vragen worden hieronder beantwoord. Aan het einde van de tekst vind je nog enkele Drukbedrijf.nl tips, doe hier je voordeel mee.
Een goede flyer is visueel aantrekkelijk en brengt een duidelijke boodschap over. De tekst is overtuigend en helder. Het beeldgebruik in de flyer is relevant en passend. De informatie is makkelijk te vinden en de flyer is overzichtelijk. De flyer bevat een duidelijke ‘call to action’. Als deze onderdeel is van een grotere campagne, zorg dan dat de flyer afstemt met de overige kanalen. Zorg dat de flyer dus ‘matched’ qua uitstraling en boodschap.
Als je de flyer naar een website laat verwijzen, kies er dan bij voorkeur voor om een code te gebruiken in de flyer, of om een aparte landingspagina te maken op de website. Op deze manier kun je de effectiviteit van de flyer meten. Zo weet je direct of deze rendabel is geweest.
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten bij de lay-out van je flyer. Bedenk een goede koptekst waaruit blijkt waarom je de flyer uitreikt en bedenk een samenvatting waarin je meer verteld over de actie/andere reden waarom je de flyer uitreikt.
Belangrijk is om te bepalen wat het doel is van de flyer. Bepaal dit doel voor je aan de start gaat met jouw flyer ontwerpen.
Wil je bijvoorbeeld onder de aandacht (Top of Mind) komen van jouw doelgroep? Dan wordt er aangeraden een dikkere papiersoort te kiezen (minimaal 170 grams) met een afwerking. Door te kiezen voor een afwerking geef je jouw flyer net dat beetje extra. Hierdoor hebben mensen het idee dat ze echt iets in hun handen hebben.
Wil je bijvoorbeeld een actie/promotie (sales) onder de aandacht brengen, en hoeft deze niet bewaard te worden? Dan wordt er aangeraden om een lichte papiersoort te kiezen (90 grams mat mc) met enkelzijdige bedrukking of meerzijdige bedrukking. Kies als laatste de optie zonder afwerking. Door voor een lichte papiersoort te kiezen bereik je veel mensen en houdt je de kosten laag.
- Bepaal voordat je aan de slag gaat met je flyer ontwerpen, eerst het doel.
- Zorg ervoor dat de flyer de nieuwsgierigheid opwekt bij de doelgroep.
- Bedenk teksten met een duidelijke boodschap.
- Beelden die spreken (zorg voor een afbeelding die in een oogopslag je product of dienst laten zien).
- Zorg dat je geen typfouten in je flyer hebt staan (logisch maar komt vaak voor).
- Bedenk een leuke actie op je flyer.
- Zorg voor een mooi en verzorgde lay-out.
- Stel doelen aan de flyer (SMART-geformuleerd).
- Doe een pre-test voor de flyer. Ontvang eerst feedback van een kleine groep om zo de flyer nog te kunnen bewerken voor je deze deelt aan het grotere publiek.
- Vermeld de contactgegevens van je bedrijf.
- Vermeld eventuele social media informatie.
- Laat de teksten lezen door anderen. Waarschijnlijk lees je zelf je eigen teksten door en ben je ‘blind’ voor je eigen taalfouten.
- Een beeld zegt meer dan duizend woorden.
Nu je weet wat er wel hoort op een flyer kun je beginnen met je flyer ontwerpen.
Klik hier om terug te gaan naar de homepage van Drukbedrijf.nl